Baanbrekend in Recruitment!

Centrum Arbeid en Mobiliteit is hard op weg de snelst groeiende werkgever van Zwolle te worden. In de afgelopen 3 maanden heeft zij ruim 225 nieuwe medewerkers in dienst genomen. Het doelgroepenbeleid in het kader van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) lijkt haar vruchten af te werpen.
 

Commercieel Mobiliteitscentrum
Al vanaf het begin heeft Centrum Arbeid en Mobiliteit zich ten doel gesteld niet alleen gezonde medewerkers, maar ook medewerkers met een zekere afstand tot de arbeidsmarkt een nieuwe kans te geven. Medio 2007 is Centrum Arbeid en Mobiliteit opgericht als commercieel alternatief voor bijvoorbeeld poortwachtercentra in de regio IJssel-Vecht. Zij richt zich op het inlenen en doorlenen van medewerkers die langdurig ziek zijn en waarvoor de eigenlijke werkgever geen mogelijkheden meer ziet. Vanuit haar kantoor op Marslanden-F te Zwolle bedient zij niet alleen werkgevers op het lokale industrieterrein, maar fungeert zij ook voor de bredere regio als bemiddelaar in werk en gezondheid.


Visie op doelgroepen levert juist in deze tijd groei op

In amper 3 maanden tijd is het totale personeelsbestand met ruim 225 medewerkers toegenomen. Ook zijn in het afgelopen jaar een groot aantal medewerkers met een arbeidshandicap of ziekteverleden van werkgever gewisseld. Ruim 20% van het bestand bestaat uit medewerkers uit de zogenaamde doelgroepen 50+, Wajong, scholieren met BBL of een BOL opleiding en medewerkers met een voormalige bijstandsuitkering. Juist de richting van de verschillende doelgroepen levert werkgevers en Centrum Arbeid en Mobiliteit groei op.



Payroll formule 

Payroll is DE methode voor werkgevers om werknemers in te lenen zonder verdere risico's. Niet alleen worden daarmee nieuwe kansen geboden ook is een slim subsidiebeleid voor de nieuwe werkgever(s) mogelijk. Centrum Arbeid en Mobiliteit neemt alle administratieve en arbeidsrechtelijke risico's weg.

'Het geformuleerde doelgroepenbeleid voor mensen met een arbeidshandicap of afstand tot de arbeidsmarkt is ondanks de toenemende werkloosheid een succes. Veel werkgevers zijn met ons bereid medewerkers een kans te geven. En wat werkt voor gezond personeel, werkt dus ook voor medewerkers die even wat minder fit zijn. Zo nemen wij allemaal onze maatschappelijke verantwoordelijkheid,' aldus algemeen directeur Bernhard Nanninga. 'Payroll is een sterk alternatief dat iedere werkgever in Nederland zou moeten overwegen. Wel goed opgeleid en gemotiveerd personeel, niet de juridische consequenties ervan.'


De feiten van de afgelopen 3 maanden:
- 225 nieuwe medewerkers;
- Waarvan 25 met een doelgroepenverklaring, 55+ na een faillissement;
- 20 met een BBL/BOL opleiding;
- 11 met een bijstandsuitkering. 

 

Bron: BC Group B.V.

 

glassVacature Zoeken
glassSite doorzoeken
Onze Labels
MAATWERK
  • geschikt voor werving op maat
  • aangepaste campagne
  • vanaf € 549,-
Label S
  • geschikt voor goed vindbare kandidaten
  • 30 dagen campagne
  • vast tarief: € 949,-

Label M
  • geschikt voor voldoende vindbare kandidaten
  • 30 dagen campagne
  • vast tarief: € 1149,-

Label L
  • geschikt voor redelijk vindbare kandidaten
  • 60 dagen campagne
  • vast tarief: € 1749,-

Label XL
  • geschikt voor beperkt vindbare kandidaten
  • 60 dagen campagne
  • vast tarief: € 1949,-