Baanbrekend in Recruitment!

Tempo Omzetdaling Uitzendbranche gestegen
De omzet in de Nederlandse uitzendbranche is in februari in een hoger tempo afgenomen dan in januari. Ook het aantal gewerkte uren lag fors lager. Dat blijkt uit cijfers die brancheorganisatie ABU dinsdag bekendmaakte.

 

In de vijfde tot en met de achtste week van dit jaar, ofwel februari, daalde de omzet met 12 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In januari daalde de omzet in vergelijking met januari vorig jaar met 8 procent.

Opnieuw was er minder werk voor uitzendkrachten. Het aantal uren daalde in februari met 13 procent ten opzichte van een jaar eerder. In januari was de daling op jaarbasis 8 procent.


Relativeren

Na een economische recessie in een fase van licht herstel is het overigens niet vreemd dat de arbeidsmarkt het nog moeilijk heeft. Bedrijven hebben in de recessie minder geïnvesteerd en reorganisaties doorgevoerd. Deze reorganisaties lopen regelmatig door in tijden van stabilisatie en herstel en daarbij kost het enige tijd voordat er meer wordt geïnvesteerd.


In de huidige economische omstandigheden is een na-ijleffect met betrekking tot een stijgende werkloosheid en minder behoefte aan flexibel personeel een bekende trend.  

 

Vacature Zoeken
Site doorzoeken

Onze Labels

MAATWERK
  • geschikt voor werving op maat
  • aangepaste campagne
  • vanaf € 549,-
Label S
  • geschikt voor goed vindbare kandidaten
  • 30 dagen campagne
  • vast tarief: € 949,-

Label M
  • geschikt voor voldoende vindbare kandidaten
  • 30 dagen campagne
  • vast tarief: € 1149,-

Label L
  • geschikt voor redelijk vindbare kandidaten
  • 60 dagen campagne
  • vast tarief: € 1749,-

Label XL
  • geschikt voor beperkt vindbare kandidaten
  • 60 dagen campagne
  • vast tarief: € 1949,-