Baanbrekend in Recruitment!

FIFA laat Oranje ´Bavaria-Babes´ oppakken

Wereldvoetbalbond FIFA heeft gisteren na afloop van de wedstrijd Nederland-Denemarken 36 ‘Bavaria-Babes’ laten oppakken. Zij waren gekleed in de befaamde oranje jurkjes, de Dutch Dress van bierbrouwer Bavaria.

 

Ook dertig meiden die in de oranje jurken de fanzone betraden, werden verwijderd. De FIFA wil zo de eigen sponsoren beschermen, in dit geval het biermerk Budweiser.

Naar verluidt zou de FIFA zelfs even hebben overwogen de meiden de jurken uit te laten trekken. Maar al snel realiseerden de officials zich dat zo’n actie nog veel meer publiciteit zou opleveren.

Bavaria-directeur Peer Swinkels vindt het belachelijk dat de voetbalmeiden gearresteerd zijn. „Er staat niet eens een merk op die jurkjes, dus wat doen we verkeerd? Sinds wanneer bestaat er een kledingvoorschrift tijdens wedstrijden?”.

bron: telegraaf

 


Maar wat een fantastisch voorbeeld van guerilla marketing van Bavaria met de ´Bavaria-Babes´. Of het nu de bedoeling is geweest of niet, Bavaria heeft iets gecreërd wat een voorbeeld is voor veel bedrijven, voor de tegenstanders en dus ook voor RecCen: veel gratis aandacht in de Media!

 
 

Hoe heeft het zover kunnen komen dat de ´Bavaria-Babes´ inmiddels de status van Nationaal Oranje symbool van het WK2010 heeft gekregen!


Dan moeten we een maand terug in de tijd. Nederland speelt in Oostenrijk tegen Mexico en plots staan daar 60 dames die opvallen door hun doen en laten en diverse keren in beeld worden gebracht. En uiteraard vooral door de zomerse jurkjes, zonder overigens het merk Bavaria erop! De ´tegen-standers´ lopen met open ogen in de val en raken tot op heden meer en meer verstrikt in het net: ´negatieve´ aandacht voor Bavaria. Gevolg ontzettend veel publiciteit wat waarschijnlijk zelfs voor Bavaria een te grote investering zou zijn in Euro´s. De ´negatieve´ aandacht heeft als gevolg dat bijna iedereen de ´Bavaria-jurkjes en babes´ in de armen sluit en het Oranje Symbool van het WK2010 is geboren: de Bavaria-Babes.

 

Moeten we dan nu alleen maar gekke-rare-vreemde-opvallende-etc.. acties verzinnen om de media te halen? Dat niet, maar de les die hieruit geleerd kan worden is dat niet alleen de inhoud van de boodschap belangrijk is maar ook de verpakking.  

 

 

 

 

glassVacature Zoeken
glassSite doorzoeken
Onze Labels
MAATWERK
  • geschikt voor werving op maat
  • aangepaste campagne
  • vanaf € 549,-
Label S
  • geschikt voor goed vindbare kandidaten
  • 30 dagen campagne
  • vast tarief: € 949,-

Label M
  • geschikt voor voldoende vindbare kandidaten
  • 30 dagen campagne
  • vast tarief: € 1149,-

Label L
  • geschikt voor redelijk vindbare kandidaten
  • 60 dagen campagne
  • vast tarief: € 1749,-

Label XL
  • geschikt voor beperkt vindbare kandidaten
  • 60 dagen campagne
  • vast tarief: € 1949,-